Kas ir mākslinieciskais skaistums?
Denīze ir mācījusies un mācījusi mākslu un glezniecību jau vairāk nekā 40 gadus. Viņa ir ieguvusi daudzas prestižas balvas par savu mākslu un dizainu.
Denīze Makgila
Kas patiesībā ir skaistums?
Es esmu mākslinieks. Man visu laiku tiek piedāvāts skaistumkopšanas jautājums. Ko galerijas vēlas un nevēlas pakārt; ko cilvēki vēlas un nevēlas rotāt apkārt; kas ir un nav skaisti. Tas ir ļoti interesants jautājums, jo dažiem cilvēkiem skaistums šķiet visdīvainākajās lietās, un citas labdabīgas lietas viņus atgrūž.
Mans pirmais impulss jautājumam “kas ir skaists” ir definēt, kas tas nav ... vismaz man. Vai arī tas, kas man ir 'neglīts'. Tas var būt ļoti personiski un subjektīvi, taču kā cilvēki mums ir kopīgs viedoklis par dažām lietām. Man neglīts ir kaut kas tāds, kas iesit manas būtības bedrē, lietas, kas liek manam vēderam pagriezties, lietas, kas izraisa negatīvas emocijas, piemēram, bailes, bailes, naids, bēdas, depresija. Gleznas, kas ir tumšas un piepildītas ar asiņu un zarnu attēliem, man ir negatīvas. Gaismas, cerības, prieka, dzīves un mīlestības piepildītas gleznas man ir skaistas.
Tas man vienmēr šķita tik smieklīgi, ka cilvēki vēlas būt blakus kādam, jo viņi ir jauki. Tas ir tāpat kā jūsu brokastu pārslu novākšana, pamatojoties uz krāsu, nevis garšu.
- Džons Grīns, grāmatas “Towns” autors
Denīze Makgila
Skaistums nemierīgā pasaulē
Es atceros, kā reiz dzirdēju stāstu par mākslas konkursu, kur konkursantiem tika lūgts uzgleznot “rāmumu”. Lielākā daļa mākslinieku ar pastorālām ainām gleznoja pļavas un saulainus kokus. Bet izstādes uzvarētājs krāsoja strauju ūdenskritumu, kas bija piepildīts ar dusmīgiem mākoņiem un tumšu kustīgu ūdeni. Tomēr gleznas stūrī atradās zars, kurā atradās putnu mazuļu ligzda, kuru baroja bezbailīga putnu māte. Vai tad mierīgums ir tumsas vai problēmu neesamība? Vai arī tas ir miera izciršana nepatikšanas vidū?
Kornēlijas statuja
Senā laika skaistākās sievietes
Tāpat kā septiņi senās pasaules brīnumi, arī septiņas sievietes ir slavenas ar savu skaistumu. Varbūt tas ir mīts vai leģenda, vai varbūt tā ir taisnība; mēs, iespējams, nekad nezinām droši. Problēma ir tā, ka mums nav ticamu šo seno skaistumu portretu. Nemaz nerunājot par to, ka skaistums ir relatīvs. Tas, kas šodien šķiet skaists, varbūt netika uzskatīts par skaistāko pirms gadsimta vai pirms melēnas. Viena pārliecība ir tāda, ka šīm sievietēm bija pilnīgi simetriskas sejas; kreisā puse precīzi atbilst labajai pusei. Kā jūs zināt, mēs vidēji neesam pilnīgi simetriski. Viena acs var būt nedaudz mazāka par otru, viena uzacis bija nedaudz augstāka par otru, viens mutes stūris neatbilst otram stūrim utt. Es uzskatu, ka šī dīvainība ir vērtība. Neatkarīgi no tā, vai tā ir, vai nav, pārliecība, ka seno laiku skaistākajai nebija trūkumu, varbūt ir pamatota.
Batsebas glezna
Žans Leons Gerome
Nefertiti krūtis
Septiņas skaistākās sievietes senos laikos
Nosaukums | Tas bija | Iezīmes | Vai Aristotelis apstiprinātu? |
---|---|---|---|
Nefertiti | 14. gadsimts p.m.ē. | Gulbja kakls un viņas vārds, kas nozīmē, ka ir atnākusi skaista sieviete. | X |
Frīns | 4. gadsimts p.m.ē. | Tēlnieka Praxiteles kundze, domājams, ir modelējusi Afrodītes statuju. | |
Trojas Helēna | 11. gadsimts p.m.ē. | Pārkāpa laulību ar Trojas Parīzi un atstāja vīru, lai bēgtu kopā ar viņu, izraisot karu. Seja, kas palaida tūkstoš kuģu. | |
Batseba | 10. gadsimts p.m.ē. | Spiests pārkāpt laulību ar karali Dāvidu, kamēr vīrs hetijs Ūrija bija prom no kara. Vēlāk kļuva par ķēniņa Salamana māti. 2.Samuela 11: 2—4 | X |
Salome | 1. gadsimts p.m.ē. | Piekrita dejot Heroda vietā apmaiņā pret Jāņa Kristītāja galvu. Herodijas meita. Marka 6: 21-29 un Matta 14: 6-11 | |
Kornēlija | 2. gadsimtā p.m.ē. | Gracchi māte, romiešu sievietes tikumības paraugs. | X |
Solomes glezna
Giampietrino c. 1510.-30.
Lielas katastrofas rada lielas cerības.
Denīze Makgila
Matemātiskā harmonija
Senie grieķi Pitagoras skolā saskatīja spēcīgu saikni starp matemātiku un skaistumu, definējot skaistumu kā kaut ko ar perfektu matemātisku harmoniju. Jo īpaši viņi atzīmēja, ka priekšmeti, kas proporcionāli pēc zelta koeficienta, šķiet pievilcīgāki. Šī bija formula, ko izmantoja arhitektūrā, kā arī tēlniecībā. Renesanses laikā šī zelta attiecība tika atklāta no jauna, un to sāka dēvēt par klasisko ideālu. Vai skaistums nav jebkādas novirzīšanās no matemātiskās harmonijas? Vai arī tā ir maza saskaņa un cerība, un dzīve haosa vidū? Tas, iespējams, atgriežas pie jautājuma par patieso. Tomēr es domāju, ka skaistākie saulrieti nāk pēc lietus. Skaistākie ziedi aug vissmagākajos apstākļos. Skaistākās gleznas nebūt nav matemātiski perfektas.
Zelta attiecība
Leonardo da Vinči
Zelta attiecība
(Māksla ir) ... netalantīgs produkts, ko bezprincipi pārdod pilnīgi apmulsušam.
- Al Capp, runājot par abstrakto mākslu
iStock
Vai, lai redzētu gaismu, jābūt tumšam?
Man ir aizdomas, ka ir iespējams izņēmums, jo daudzi cilvēki uzskata, ka slimīgie, drūmie un pat makabri attēli ir patiesi skaisti mākslinieka prasmei izraisīt šādas emocijas. Visu to drāma - bēdas, šausmas vai bailes - ir viens no saldākajiem šādas drāmas mirkļiem. C.S. Luiss rakstīja Sāpju problēma , dažreiz kontrolēta sāpju summa - piemēram, sāpošas kājas pēc smagas darba dienas - var sagādāt lielu prieku. Es zinu, ka daudziem cilvēkiem patīk skriešanas un maratona treniņu mokas. Vai tas ir skaisti? Es nezinu, bet visā dzīvē ir gan prieka, gan sāpju elementi, un tāpat ir ar skaistumu.
Es jūtu, ka skaistums bieži rodas tumšākajās vietās. Ziedi, kas aug caur betonu vai pat pēc postoša uguns, vai varavīksne pēc briesmīgas vētras. Pat savā mākslā es jūtu, ka reizēm mans labākais darbs nāk pēc tam, kad man ir tumšākie mirkļi.
Echevaria augs un matemātiskā harmonija
Skaistums iekšā un ārā
Es piekrītu grieķiem par tiekšanos pēc skaista iekšpuses, kā arī ārpuses. Es baidos, ka šajās dienās es redzu pārāk daudz pūļu, lai uzlabotu ārējo izskatu, un daudz nestrādāju pie iekšpuses. Es redzu arī milzīgu sievietes “pilnīgās” formas sagrozīšanu. Pirms neilga laika pastaigājoties tirdzniecības centrā, es redzēju manekenu, kurš reklamēja pārdošanai paredzētus džinsus. Manekena kājas bija plānas ar zobu bakstāmo, un manekena proporcijas bija tik anoreksijas, ka neviena normāla sieviete tajās nevarēja iekļauties. Vai šim vajadzētu būt jaunajam ideālam? Mani uztrauc jaunieši, kas cenšas iekļauties šajā ideālā. Es domāju, ka mēs esam ļoti tālu no grieķu ideāliem perfekta izmēra.
Mākslas patiesā funkcija ir ... rediģēt dabu un padarīt to saskaņotu un jauku. Mākslinieks ir sava veida kaislīgs korektors, kas ar zilu zīmējumu raksturo Dieva slikto pareizrakstību.
- H.L.Menkens
Es neesmu pārliecināts, ka varu pilnībā piekrist iepriekš minētajam citātam, bet patiesībā mēs kaut kā rediģējam un pievienojam to, kas mums kā māksliniekiem šķiet patīkamāks, estētiskāks nekā patiesībā. Tātad savā ziņā tas nav nepareizi, taču es neteiktu, ka Dievs neko nepareizi uzrakstījis. Es teiktu, ka man ir uzdrīkstēšanās to labot atbilstoši savai skaistuma definīcijai.
Zoulvisia, skaistā, armēņu tautas pasaka
Forma, funkcija un skaistums
Es domāju, ka mēs esam tik ļoti pieraduši domāt, ka, atsaucoties uz skaistumu, viņi atsaucas uz fizisko skaistumu. Vai tas nozīmē, ka neredzīgie cilvēki nevar zināt skaistumu? Un kā ar to, ka iemetīs uzgriežņu atslēgu darbos - vai tas ir vienīgais veids, kā piedzīvot fizisko skaistumu caur redzi? Vai ir iespējams, ka neredzīgs cilvēks var iepazīt fizisko skaistumu tikai ar taustes sajūtu? Vai pieskāriens var arī sajust skaisto? Es nerunāju par pieskārienu, kurā teiktu, ka šī persona / objekts, iespējams, atbilst zelta vidusceļa standartam; Es saku, ka persona, kurai, iespējams, nekad nav bijusi redzes dāvana, varētu braukt ar pirkstiem, piemēram, ar ļoti kondicionēta sportista ķermeni un varētu atrast skaistumu šī ķermeņa saspringumā. Ja tas tā ir, tad mums ne tikai nav vajadzīgas mūsu acis, lai piedzīvotu dziļāku, iekšējo skaistumu, bet vismaz dažos gadījumos mums pat nav vajadzīgas mūsu acis, lai izjustu fizisko skaistumu.
Saukts arī par zelta vidējo.
Redzot vairāk, ka Paint uzņemtie attēli
Žēl, ka man kā māksliniekam ir jāuzsaldē mirklis, žests vai poza uz audekla vai skulptūras, un skatītājs nekad nevar zināt patiesā cilvēka daudzās šķautnes (vai fraktāļus). Patiesi izcils mākslinieks iemūžina ne tikai mirkli un nozīmē skatītājam, ka šai personai ir daudz vairāk. Es neesmu pārliecināts, ka vēl esmu tur kā mākslinieks, bet strādāju pie tā.
Skaisti komentāri
Denīze Makgila (autore) no Fresno CA 2015. gada 5. decembrī:
Kornēlija Mladenova,
Ir tik skumji redzēt tos jauniešus, kuri paši mirst badā. Es ienīstu to, ko mūsu sabiedrība un Medisonas avēnija var nodarīt prātā tiem, kas ir pārāk jauni un nevainīgi, lai domātu paši. Man jācer, ka kādreiz svārsts šūposies uz otru pusi un briest, apaļākas sievietes atkal tiks uzskatītas par skaistām. Paldies par komentāriem.
Svētības,
Denīze
Korniēlija Jonkova no Korkas, Īrijā, 2015. gada 5. decembrī:
Skaists centrs, Denise. Skaistums mūsu pasaulē ir tik relatīvs. Piemēram, man patīk rāpuļi, kukaiņi un zirnekļi, atrodiet tos krāšņus un pārsteidzošus radījumus. Arī man patīk tos izveidot manā fotošopā. Bet lielākā daļa cilvēku nepieņem manu viedokli un gaumi, viņiem šķiet dīvaini.
Un piekrītiet tam, ka mūsdienu modes bizness cenšas mums uzspiest to briesmīgā izskata manekenu izskatu, un daudzi jaunieši dara visu iespējamo, lai sekotu tendencei un sāktu līdzināties staigājošajiem skeletiem.
Lorenss Hebs no Hamiltonas, Jaunzēlandes, 2015. gada 22. oktobrī:
Denīze
Pilnīgi!
Denīze Makgila (autore) no Fresno CA 2015. gada 22. oktobrī:
Lorenss, kā parasti, tu to labi pateici. Es piekrītu, daba ir lieliska savā formā un simetrijā. Un es domāju, ka es pētīju sengrieķu skaistuma definīcijas, kad man radās dusmīga ideja par to rakstīt. Tas ir skatītāja acīs! Patiešām! Tāpēc es izdomāju, ja gleznoju to, kas man ir skaists, kaut kur kādam tas arī šķitīs skaists. Paldies, ka komentējāt kā vienmēr.
Svētības,
Denīze
Lorenss Hebs no Hamiltonas, Jaunzēlandes, 2015. gada 22. oktobrī:
Deb
Man skaistums ir skatītāja acīs & apos ;.
Mākslinieks dara visu iespējamo, lai dotu kaut ko, ko viņi redz kā skaistu, bet tas ir tas, kurš skatās uz skaņdarbu, kurš izlemj, vai tas ir skaists!
Tas ir interesanti, kad paskatījāties uz seno Grieķiju un to, kā viņi redzēja & apos; un simetrija tikpat skaista, tomēr dabā nav taisnu līniju, tomēr dabas brīnums mani aizrauj!
Lorenss
Denīze Makgila (autore) no Fresno CA 2015. gada 5. oktobrī:
Nu, dārgā MsDora, arī es esmu par to norūpējusies. Es domāju, ka pēc kāda laika rodas prāta un sirdsapziņas sāpīgums, lai tas, kas ir satraucošs un biedējošs, šausmīgs un makabrisks, vairs nešķiet tik šausmīgs. Tas man liek domāt, ko mēs darām ar jauniešiem, kas viņus pakļauj pārāk lielai vardarbībai. Bet es tāpat jūtu arī pret pieaugušajiem. Kāpēc mēs varam skatīties lietas, kas pilnas ar asinīm, iekšām, rupjībām un vardarbību (vērtējums R), un mēs nevēlamies, lai mūsu bērni skatītos šo lietu. Vai tam nevajadzētu būt vienādam mums visiem? Es vienmēr jutu, ja negribēju, lai mani bērni to skatās, tad man arī nevajadzētu būt. Tikai mans viedoklis. Liels paldies par komentāriem.
Svētības,
Denīze
Dora Vaitersa no Karību jūras reģiona 2015. gada 5. oktobrī:
Kādu laiku es biju noraizējies par bērniem, kuriem tika pasniegti priekšmeti, kuri, manuprāt, bija neglīti, un ka viņiem teica, ka tie ir skaisti, bet jūs pareizi teicāt, ka tas ir personīgi. Paldies, ka dalījāties ar šīm vēsturiskajām atziņām.
Denīze Makgila (autore) no Fresno CA 2015. gada 5. oktobrī:
B Braiens Hils,
Lieta ir ne tikai “neglīta”, bet arī tās lietas, kas ieaudzina bailes, bailes, šausmas utt. Kā negatīvas. Es domāju, ka katram ir atšķirīga definīcija, kas patiesībā ir neglīts. Varbūt tā kā Forrest Gump būtu teicis: 'Neglīts ir tikpat neglīts' vai kaut kas tamlīdzīgs. Es esmu pārliecināts, ka ir pilnīgi skaisti cilvēki, kas izturas neglīti, un tie, kas nav tik skaisti, kas izturas kā skaisti cilvēki. Paldies par komentāriem.
Svētības,
Denīze
B Braiena kalns 2015. gada 5. oktobrī:
Sveika, Denise,
Paldies, ka dalījāties savās domās par skaistumu. Mana pirmā doma bija mani divi izteiksmes veidi rakstā, un tas ir tumšs un prieks. Man ir interesanti, kā jums nepatīk “neglīts”, ko jūs uzskatāt par “negatīvu”. Tas liek domāt un izdomas, un jums noteikti ir liela mākslinieciskā pieredze un zināšanas. Tas ir atspoguļots šeit!
Denīze Makgila (autore) no Fresno CA 2015. gada 5. oktobrī:
Zini, Reičela, es tam piekrītu. Es devos uz vienu galeriju, un īpašniece man teica, ka viņa NEKAD neliks manas gleznas savā galerijā, jo tās nepārdos (pēc viņas domām). Viņa teica, ka kā biznesa persona vēlas nopelnīt naudu, un vēlas, lai es nopelnītu naudu, un vienīgais veids, kā tas notiek, ir, ja viņa galerijā ievieto gleznas, kuras viņa droši pārdos. Viņa teica, ka es izmantoju pārāk daudz KRĀSU un neviens nevarēja izrotāt ap tik daudz krāsu, tāpēc gleznas nevarēja pārdot (atkal, pēc viņas domām). Viņa teica, ka, ja es mainīšu krāsu lietošanas veidu, viņa var pārdomāt. Aizejot es nolēmu, ka NEKAD nelikšu gleznas viņas galerijā, jo viņa nevēlējās mākslu, viņa gribēja dekoru. Bet katram ir viedoklis, un tas ir tikai mans. Liels paldies par iekļūšanu skaistumkopšanas sarunā.
Svētības,
Denīze
Reičela L Alba no katras dienas gatavošanas un cepšanas 2015. gada 5. oktobrī:
Sveika Denise, Atkal tiešām interesants centrs. Es domāju, ka skaistums vienam cilvēkam var nebūt tik skaists citam. Ir acīmredzams skaistums, piemēram, mazuļa seja vai ziedi vai dažādas formas sniega pārslas utt., Bet es domāju, ka tas ir personiski. Es nevaru iedomāties, ka jūs gleznotu kaut ko neglītu, tāpēc galerijām vajadzētu ļaut jums ievietot jūsu gleznas un ļaut sabiedrībai izlemt, kuras no tām patīk. Tas ir tikai mans viedoklis. Es neesmu mākslinieks, tikai parasts cilvēks. Paldies, ka dalījāties ar šo tēmu.
Svētība jums.
Denīze Makgila (autore) no Fresno CA 2015. gada 5. oktobrī:
Dbro,
Paldies par šo pārdomāto komentāru. Tā ir interesanta tēma, vai ne? Tā kā mēs, mākslinieki, savu dzīvi un radošās sulas pavadām, meklējot un attēlojot to, kas mūs priecē, kā skaistu, ir vērts par to mazliet parunāt. Es sastrīdējos ar jaunu vīrieti, kurš mēģināja aprakstīt skaistumu makabrā, piemēram, zombijus. Es vienkārši nevaru viņam piekrist. Es domāju, ka spēju likt kādam pārmeklēt ādu un pārvērsties vēderā, attēlojot patiešām šausmīgu zombiju, bet es to nekad nevarēšu nosaukt par skaistu! Man vienkārši bija jāpiekrīt nepiekrist jaunietim. Paldies, vēlreiz par komentāriem.
Svētības,
Denīze
Dbro no Teksasas, ASV 2015. gada 5. oktobrī:
Paldies par šo interesanto rakstu, Paintdrips! Arī es esmu mākslinieks, un es daudz domāju par šo jautājumu. Interesanti, vai mana māksla ir „nopietna”, jo es kā reāliste tikai atdarinu acīmredzamo? Es gribētu domāt, ka es svinu apkārtējās pasaules skaistumu. Es rediģēju un mainu savus priekšmetus, lai iepriecinātu acis, bet vai ar to pietiek, lai mākslas pasaulē tas būtu “dzīvotspējīgs”? Parasti es cenšos koncentrēties uz savu darbu un atstāt spriedumu citiem.
Interesanti apdomāt, kādas īpašības definē “skaistumu”. Es esmu pārliecināts, ka ir veikti daudzi zinātniski pētījumi, kuru mērķis ir kvantitatīvi noteikt šo nenotveramo definīciju. Es domāju, ka dažos veidos es nevēlētos būt tik klīniska - es drīzāk definētu šo kvalitāti sev un mēģinātu to prezentēt citiem, izmantojot savu mākslu, un es domāju, ka tāpēc mēs esam mākslinieki!
Vēlreiz paldies par šo domu rosinošo rakstu.